poniedziałek, 11 stycznia 2010

muzyczne podsumowanie roku 2009

Wpadłem na pomysł podsumowania roku 2009 w kategorii: szeroko rozumiana muzyka. Początkowo myślałem, że postaram się wybrać dziesięć najlepszych albumów poprzedniego roku, ale zamysł ten zmieniłem. Postanowiłem, że zrobię listę jak najbardziej subiektywną i naznaczoną osobistymi preferencjami, całkowicie pozbawioną wpływu takich czynników jak: popularność zespołu, wysokość sprzedaży, pochodzenie. 

Punkt ostatni może być największą kontrowersją, bo już teraz mogę zapowiedzieć, że Polska będzie w rankingu reprezentowana bardzo licznie. Na tę decyzję wpłynął fakt, że to właśnie polskich zespołów słucham ostatnio najczęściej, a chciałem uniknąć sytuacji, że jakiś krążek zostanie wyróżniony tylko i wyłącznie ze względu na to, że był ważnym wydarzeniem, zauważyła go prasa, etc.

Niektórych albumów może zabraknąć po prostu dlatego, że nie zdołałem do niego dotrzeć, nie zdążyłem się do niego przekonać, bądź nie wiem o jego istnieniu. Nie zamierzam się kierować opiniami innych (choć z pewnych ściągawek korzystałem;). Jako namiętny słuchacz chciałbym w takim rankingu na cudzym blogu znaleźć choć jedną pozycję, której nie znam, a która jest warta poznania. Mam nadzieję, że ktoś znajdzie taką u mnie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz